GYMNASIEVAL

2011-01-22, 21:11:17 / Kategori: Allmänt
Fan vad svårt det är med gymnasieval.. ska man gå en riktigt safe väg och välja ett gymnasie som inte är ditt intresse, men är brett & du kommer kanske vara glad för det om några år. Eller ska man gå efter sitt intresse och välja något som man tycker om att göra och tycker är kul?

Satt och åt och så frågade en lärare mig och mina kompisar vad vi skulle välja för linjer.

"Fotboll, fotboll & musik" svarade dem och jag svarade "ekonomi förmodligen"
Då tittade han på de och sa "Vad roligt!"
Kommer inte jag ha roligt då? frågade jag
"Jo, men det är ju inte samma sak, de här följer ju sina drömmar"

Det fick mig att tänka som fan, jag vill bli stylist, jag älskar kläder & skönhet. Men för det första finns det ingen bra stylist linje i halmstad och för det andra finns det ingen stylist linje som är högskole förberedande.
Det närmaste jag kan komma är Modedesign på Drottning blanka, men är inte ett skit intresserad utav estetiska ämnen....




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?